Linkbuilden voor een hogere score

Heb jij wel eens gekeken hoe jouw website scoort in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google? En heb je wel eens overwogen hoe je dit zou kunnen verbeteren, maar weet je niet hoe? Dan is linkbuilden de oplossing! Wat maakt nu dat het zo belangrijk is om een hoge score te krijgen in de zoekresultaten? Dat heeft verband met het feit dat we allemaal eigenlijk enkel de hoogste websites bekijken. Stel je voor dat je ergens op zoekt, de kans is groot dat je dan alleen klikt op de eerste paar links die gegeven worden. De kans dat jij nog doorklikt naar de tweede pagina met resultaten is erg klein. En daarom is met linkbuilden jouw score verbeteren zo belangrijk. Je hebt je website immers niet voor niets, je hoopt dat je daarmee meer klanten kunt bereiken. Maar dan moeten zij jou wel weten te vinden. Door ervoor te zorgen dat jij goed gevonden wordt op zoekwoorden die voor jouw bedrijf van belang zijn, vergroot je de kans op het bereiken van potentiële nieuwe klanten enorm. Er zijn verschillende manieren waarop jij jouw score in Google kunt verbeteren, linkbuilden is daar slechts één van. Zoekmachine-optimalisatie speelt bijvoorbeeld ook een rol, net als de kwaliteit van jouw site. Maar linkbuilding is wel een eenvoudige en effectieve manier om voor een hogere score te zorgen. Lees meer op : Linkbuilden – EuroCommerce

Hoe ziet linkbuilden eruit?

Het zal nu duidelijk zijn geworden dat linkbuilden zeker een belangrijke rol speelt in het behalen van meer omzet via jouw website, doordat je beter gevonden wordt door potentiële klanten. Maar hoe kan dit nu? Google baseert jouw ranking in de zoekresultaten op verschillende punten, zoals:

  • de kwaliteit van jouw webpagina
  • de vormgeving
  • de hoeveelheid tijd die bezoekers op jouw pagina doorbrengen
  • hoeveel andere websites naar jouw site verwijzen

Dit laatste punt, dat is het punt waarbij het linkbuilden om de hoek komt kijken. Het gaat hierbij namelijk om het bouwen van links, oftewel het vergaren van zoveel mogelijk links op site van anderen, zogenaamde backlinks. Hoe vaker er naar jou verwezen wordt, hoe positiever jij in principe gewaardeerd wordt. We zeggen in principe, omdat niet alleen de hoeveelheid backlinks belangrijk is, maar ook de kwaliteit ervan. Tot een paar jaar geleden ging het inderdaad alleen om kwantiteit, maar dat leidde tot het ontstaan van sites die enkel voor het linkbuilden opgericht werden en die verder eigenlijk geen of nauwelijks inhoud hadden. Google kijkt daarom nu ook naar de kwaliteit van de backlinks: heeft de pagina inhoud van een redelijke kwaliteit? Hoe hoger de pagina gewaardeerd wordt, hoe hoger de backlink scoort en hoe hoger jouw ranking wordt.

EuroCommerce heeft veel expertise

Dit klinkt misschien ingewikkeld, maar als je bereid bent om er wat tijd en aandacht aan te besteden, dan kun je hier in principe zelf wel mee uit de voeten. Maar het linkbuilden is niet een klusje wat je er zo maar even bij doet. Dat heeft vooral te maken met het feit dat jij lang zult moeten zoeken om relevante sites van een hoge kwaliteit te vinden en dan moet je ook nog hopen dat zij een backlink op willen nemen. Je kunt er daarom ook voor kiezen om het linkbuilden uit te besteden aan specialisten op dit gebied, zoals de mensen van EuroCommerce. Zij weten als geen ander hoe zij dit aan moeten pakken en hoe zij er voor moeten zorgen dat jouw score in de zoekresultaten flink verbeterd. Wil jij dus ook graag een hogere ranking, maar zie jij het niet zitten om zelf met linkbuilden aan de slag te gaan, dan kun je dit prima overlaten aan EuroCommerce! Bekijk ook de website https://www.eurocommerce.be/

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn